طراحی باغ موزه نگارگری تبریز
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر اسلامی تبریز - دانشکده معماری و شهرسازی
- نویسنده لیلا مدقالچی
- استاد راهنما محسن فیضی عباس غفاری
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1385
چکیده
چکیده ندارد.
منابع مشابه
باغ موزه یا موزه باغ؟ منظر باغ موزه مینیاتور تهران
باغ موزه مینیاتور پدیده ایست معاصر که با استفاده از ابزارهای منظر، مفهوم سنتی موزه را با گره زدن آن به فضای جمعی با دستیاری مفهوم سنتی باغ موزه دگرگون می کند. تلفیق باغ ایرانی و موزه در باغ موزه مینیاتور تهران می تواند به منظری آشنا را رقم زند که توسعه تعاملات اجتماعی، خاطره انگیزی و تقویت حس مکان از نتایج آن است. روند ناخودآگاه دریافت اطلاعات از میراث به نمایش درآمده در باغ موزه می تواند ادراک...
متن کاملطراحی باغ موزه کودک
این مکان «باغ موزه کودک» نام گذاری شده است. در طراحی این مکان سعی در به کارگیری ضوابط طراحی معماری منطبق با شرایط جسمی و روانی کودکان گردیده است. مکانی که ضمن داشتن فرایندی جهت یافته و دارای قاعده و قانون، غیر جدی، خوشایند و لذت بخش خواهد بود. اینجا فضایی مخصوص کودکان 4 تا 12 ساله خواهد بود که دارای شرایط مناسب و مطلوب برای رشد همه جانبه آنان باشد. در این مکان برای پرورش و رشد ذهنی/ جسمی کودکان...
بررسی تطبیقی نگارگری مکتب دوم تبریز و باغ ایرانی در دورۀ تیموری و صفوی
در اواخر سدۀ نهم در بطن تجریدگرایی نقاشی ایران تمایلی آشکار به بازنمایی جهان محسوس زاده میشود. گرایش به واقعگرایی که ابتدا در نگارگری مکتب هرات و در نگارههای بهزاد پدیدار شد همچون خط پیوستهای آثار هنرمندان اواخر سدۀ نهم و دهم ه.ق را به هم پیوند میدهد. با انتقال بهزاد به تبریز هنرمندان نگارگری مکتب دوم تبریز به پیروی از سنت بهزاد، بیآنکه با بینش آرمانی هنر نقاشی قطع رابطه کنند، نگاهشان را ...
متن کاملطراحی باغ موزه هنر اصفهان
چکیده طراحی باغ موزه هنر اصفهان علی مهرعلیان موزه ها مکانهای نمایش آثار ارزشمند فرهنگی و هنری جوامع مختلف هستند، بنا به دلایل گوناگون استقبال از چنین مکانهایی اغلب از طریق گروه¬های خاص و به منظور اهدافی خاص صورت می¬پذیرد، لذا در اغلب موارد، موزه ها به لحاظ درآمد ناچیز و قادر به تامین هزینه¬های جاری خود نمی باشند. از سوی دیگر ارتقاء فرهنگی که یکی از اهداف چنین مکانهایی تلقی می گردد، به ح...
15 صفحه اولمنظر مشارکتی؛ اثر حضور مردم در طراحی دو باغ موزه : تهران و خرمشهر
پس از هشت سال دفاع مقدسِ ملت ایران در برابر تجاوز کشور عراق، گونهای از هنر به نام هنر دفاع مقدس در ایران پدید آمد که به لحاظ عینی و مفهومی به تجسم رشادت، استقامت، وطنپرستی و ایثار مردم در برابر کشور مهاجم میپردازد. از نمودهای این حوزه از هنر در حوزه معماری، موزهها و باغموزههایی است که در بسیاری از شهرهای ایران برای به نمایش گذاشتن آثار برجایمانده از جنگ و یادگارهای رزمندگان و نیز بازسازی ...
متن کاملطراحی باغ موزه ی فرهنگ معاصر تبریز با رویکردی به مفهوم درون گرایی در معماری ایرانی
امروزه طراحی فضاهای سبز شهری و ترکیب و پیوند موثر آن ها با نیازها و عملکردهای فرهنگی- تفریحی همانند موزه ها، نقش مهمی در رشد و توسعه ی فرهنگی شهر و جاذبه های گردشگری آن ایفاء می کند. به طوری که موزه های معاصر می کوشند تا در بستری طبیعی، همراه با مناظر و چشم اندازهای آن، به حفظ و نمایش میراث معنوی جوامع و برقراری تعاملات اجتماعی و تبادل افکار در محیطی آزاد و به دور از هیاهو و آشفتگی های شهری بپر...
15 صفحه اولمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر اسلامی تبریز - دانشکده معماری و شهرسازی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023